Reklama to nie tylko Wasza kreacja na Facebooku, czy link sponsorowany w Google, czy remarketing ale przede cała ścieżka przez którą musi przejść klient od kliknięcia w reklamę do skontaktowania się z firmą.
Zrozumienie tego procesu i wdrożenie odpowiednich rozwiązań jest najważniejszym kwestią przy planowaniu jakiejkolwiek reklamy czy budowaniu strony internetowej. Niezależnie od tego czy stosujemy lejek sprzedażowy (dla bardziej doświadczonych) czy też proces ten opiera się o linki sponsorowane w Google lub wyniki organiczne w wyszukiwarce całość działań musi koncentrować się na:
- Kreacji reklamowej
- Stronie lądowania
Zarówno kreacja jak i strona internetowa nie mogą być od siebie „oderwane”, każda z nich musi dokładnie odzwierciedlać oczekiwania klienta, co nie zawsze jest zrozumiałe zarówno przez tworzących reklamy jak i tworzących/projektujących strony internetowe.
Prócz tego procesu różne platformy reklamowe różnią się między sobą, wygląda to tak:
- Facebook Ads – klient nie szuka towarów/usług, czasem szuka rozwiązania problemu
- Google Ads – klient szuka towaru/usługi lub rozwiązania problemu
Facebook Ads
Jak już zdajecie sobie sprawę, klient nie szuka na Facebooku ani towaru, ani usługi. Czasem szuka rozwiązania problemu na grupach facebookowych. Jak zatem reklamować się na Faceboku, jakie mamy możliwości skutecznego dotarcia?
- Fanpage – codzienne wrzucanie postów, które jest dość pracochłonne ale dające spore możliwości dotarcia.
- Reklama 2 etapowa:
- zbieranie zgód marketingowych,
- reklama do bazy zgód
3. Grupy facebookowe – nie zawsze można się na nich reklamować ale umożliwiają dostęp do klientów. Klienci sami pytają się o produkt/usługę.
Google Ads
Dzięki Google Ads łatwiej dotrzecie do klienta, reklamę można ustawić tak aby zainteresowany klient lądował od razu na naszej stronie www, aczkolwiek to narzędzie daje też różne możliwości
- Linki sponsorowane
- Remarketing
- Reklamy typu display